fredag 31 oktober 2014

Sjuk

Sorry inga foton ingenting alls igår men jag hade besök av värsta sjukan ja magsjukan och jag lovar fina valpbilder var det minsta jag tänkte på.
Idag skulle vi fått besök av fina vänner bla pappa Moray`s matte men pga av smittorisken så blir det inget. Trist hade så gärna velat visa upp dem.
Men jag tog ett ryck nu på morgonen och fotade dem en och en iallafall.
Bättre än inget eller hur?
Eftersom de är väldigt förtjust i mitt fårskinn så vad är väl bättre än att bli fotad på det?
Nemo
de hade busat av sig så trötta valpar.



De kommer inte i ordning i dag heller utan här kommer Meg





Sen blev det Sanna.



Sam som ska heta Sam även i sitt nya hem =)

 Trött




 Lilla Myran


 En som inte alls orkade
Lakrits,



 Om jag måste så får jag väl sitta.


 Goa tjockisen Melker.


 Så trött idag
efter all fotografering somnade de runt mig.


Kan också berätta att de gått från gulliganer till hulliganer.
De biter efter ALLT =)
Hagen som innan var så fin är nu ständigt full av rivet tidningapapper.
Men fortfarande som det ska vara mysproppar som tydligt talar om när de tycker de får för lite uppmärksamhet.
Då låter det som ett gäng fiskmåsar i hagen.
Tänker lite på hur de är.
Nemo- filosof som tar för sig mer och mer
Sanna- full av spring och bus,nyfiken ,framåt
Melker-Lugn ,tänkare men som kan gå på som en stridsvagn ibland
Sam- ryggliggaren,framåt,tar för sig,
Meg- ryggliggare nr2 även hon tar för sig framåt 
Lakrits- framåt,lugn men busig, envis
Lilla Myran- lugnast ,filosof ,startar aldrig något bus men tar ingen "skit"
Alla är de kontaktsökande älskar att mysa och kela.
Bästa de vet är att ligga i knät och få sina magar kliade.
Jämn kull . Är otroligt nöjd med kombinationen.
Sen har vi fått en valppolis.
Thea fostrar de små med nätt tass när de bits för mycket men se det gillar inte Fidelie som tror på fri uppfostran.Så då låter hon ogillande på Thea vilket slutar med att Fidelie blir utvisad.
Men rätt kul att se när Thea hoppar in till dem sätter sig Fidelie utanför och håller koll.

1 kommentar:

  1. Underbara bilder på tröttisar...personlighetsbskrivningen passar mig perfekt.....tror inte freija kommer köra med fri uppfostran på sanna...ska bli sååå spännande att se hur hon o truls reagerar på lillasyster yster

    SvaraRadera