onsdag 10 september 2014

Dag 2

Allt är bara bra med hela gänget.

Thea sista? moderkaka kom igår kväll. Kom bara två i samband med förlossningen.
Igår kväll gjorde jag en snabb vägning av "lilla Myra" som blott vägde 172 g vid födslen.
Hon hade tappat till drygt 160 g det är helt normalt att de tappar det första dygnet man brukar säga max 10%.
Men hon är ju så liten. Skulle jag oroa mig eller? 
Men hon var pigg och sökte di och kan säga att sen somnade jag gott.
Varit på uppfödarutbildning så kvällen blev sen.

Imorse när jag pysslade om alla bytte i lådan vägde och satte på nya band vägde hon fortfarande 162 g.Däremot hade svart/tan killen tappat lite mer. 
Men ville ge alla en chans att landa och komma igång och ikväll har båda vänt uppåt.


Övriga gänget har alla ökat någon mer någon mindre.
ÄR och stökar så lite som möjligt i lådan.
Thea uppskattar att jag är där och myser med henne.

Men hon kommer även ut och tar lite rundor med oss.

Snart kommer en och en bilder och färgförklaring på vem som är vem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar