måndag 4 augusti 2014

4 veckor

Bröstkorg 62 cm
midja 51 cm
Vikt 15,2

Oförändrat mot förra veckan. Hade jag inte gjort ultraljud hade jag definitivt inte vågat hoppas på valpar. Men samtidigt så vet jag ju att det är nu det börja hända grejor.
Vecka 4: (dag 22-28)
Man kan nu skilja på bak och framben. Öronsnibbarna är synliga. Öronen och ögonen bildas denna veckan. Fosterblåsorna är nu som små bubblor på ca 2,5 cm. Man kan nu (vid 25 dagar) ultraljuda tiken för att konstatera dräktighet. Nu ska utfodringen till tiken gradvis ökas på fler mål under dagen.
Foster 30 dagar

Thea är trött ligger mest gärna för sig själv om inte jag är så hon kan mysa hos mig. Hon är så glad att jag åter flyttat upp i sovrummet efter att sovit hos valparna mm i 5 veckor. Nu kan hon åter ligga på min mager eller vid mitt huvud och sova nära nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar